آزمایشگاه قائمیه

عملکرد
"زهرا کریمی" کارشناس مسئول آزمایشگاه قائمیه عملکرد یکساله منتهی به سال 1402 را تشریح نمود.
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان کوه چنار وی با بیان کمی و کیفی خدمات ارائه شده در این واحد آزمایشگاهی از کاستی هایی هم سخن گفت.
در طول سال گذشته قریب به 9220 نفر پذیرش آزمایشگاه بوده که 850 پذیرش از طریق ایستگاه های سیار در برخی مراکز،صورت گرفته که رضایتمندی ارباب رجوع را در پی داشته است.
آزمایشگاههای شهرستان در مجموع 1020 نفر از بیماران دیابتی را پذیرش و نمونه های HbA1c را به آزمایشگاه مرجع ارسال نموده است.
این واحد همزمان با پویش طرح ملی سلامت با وجود کمبود نیروی انسانی و محدودیت های تجهیزاتی بالغ بر 5600 نفر را با همکاری واحد غیر واگیر و نیرو های هلال احمرپذیرش نموده است که شاخص 81 درصدی را به همراه داشت.
وی در ادامه عنوان کرد که در طرح غربالگری سرطان روده بزرگ افراد بالای 50 سال 263 نفر را پذیرش نموده که متاسفانه 32 نفر مثبت شناسایی و جهت سیر مراحل بعدی و شناسایی احتمالی کاذب به متخصصین مربوطه ارجاع داده شده است.
"زهرا کریمی" گفت با وجود کمبود تجهیزات پایه کنترل کیفی و عدم شرکت در برنامه کنترل کیفی خارجی بدلیل عدم تخصیص هزینه،همکاران ما با روحیه تعهد پذیری بطور منظم ماهانه نمونه در بخش شیمی و هماتولوژی را به آزمایشگاه مرجع ارسال کرده اند.
وی همچنین بیان داشت :با همکاری واحد واگیر،135 نمونه مالاریا و 105 نمونه مشکوک به وبا ،80 نمونه خلط و 23 نمونه سالک نمونه گیری و بررسی شدند.
وی در پایان از مسئولین خواست تا نسبت به تامین نیروی انسانی ،تجهیز و نوسازی دستگاههای آزمایشگاهی اقدام کنند.
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان کوه چنار

کلمات کلیدی
{author_name}
تصویر نویسنده :