• 1399/07/29
  • - تعداد بازدید: 17
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوه چنار

برگزاری نشست درون بخشی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوه چنار

1399/07/30

به مناسبت روز جهانی غذا را با نام توسعه،تغذیه پایدار با مشارکت یکدیگر نام گذاری شده است این روز را در سال 2020برابر است با 24مهرماه 1399 با شعار همه با هم برای تغذیه سالم و تامین امنیت غذایی خانواده در شرایط کرونا

 

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوه چنار،مهندس«زینب گشتاسبی»گفت:روز جهانی غذا با هدف همه با هم برای تغذیه سالم هر ساله روز 24 مهر در سراسر کشور برگزار می شود.

در این نسشت «زینب گشتاسبی»کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوه چنار با اشاره به تعادل در تغذیه سالم مواردی که باعث می شود مواد مغذی مورد نیاز فرد تامین می شود اشاره کرد و افزود:رژیم غذایی در واقع یک برنامه غذایی مفید و منظم برای تمامی افراد مختلف می باشد. 

او گفت:یکی از مهمترین ارکان برای داشتن یک بدن سالم،ورزش کردن به صورت منظم و با برنامه است و توصیه هایی در تغذیه سالم و رژیم غذایی مناسب،تنوع غذایی بالا می باشد.وزن افراد متناسب با قد و سن آنها حفظ گردد.
گشتاسبی افزود:روزانه از نان و غلات 6 الی 11 واحد استفاده شود که معادل 30گرم انواع نان و نصف لیوان برنج یا ماکارونی پخته شده می باشد و مچنین برنج قهوه ای و نان های سبوسدار را در رژیم غذایی خود بگنجانید.
 

وی افزود:مصرف روزانه میوه2 الی4 واحد و سبزیجات 3الی5واحد و توصیه به مصرف سبزیجات برگ سبز تیره و نارنجی شکل که سرشار از بتاکاروتن هستند مانند اسفناج،هویج،کلم بروکلی و گوجه فرنگی،کدو حلوایی،زردآلو و خرمالو،فلفل دلمه ای و از حبوبات و مغزهایی مانند پسته،فندق،بادام روزانه حتما یک واحد استفاده شود.از پروتئین های حیوانی مانند مرغ،تخم مرغ،ماهی و گوشت قرمز 1الی2 واحد که معادل 60گرم است اشتفاده شود و محصولات حاوی پروبیوتیک مثل ماست،چنیر،دوغ روزانه2الی3واحد شامل یک لیوان شیر یا ماست مصرف نمایید.

 

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 31288
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید