تاکید کارشناس سلامت محیط شبکه بهداشت کوه چنار بر حفظ زنجیره سرد و گرم در نگهداری مواد غذایی

 

با فرارسیدن روزهای گرم تابستانی و اهمیت تامین سلامت و امنیت غذایی شهروندان کوه چناری و مسافرین در ایام تعطیلات تابستانی و به منظور ارتقای سطح آگاهی عمومی، کارگاه آموزشی "بهداشت مواد غذایی" برای گروه هدف متصدیان و شاغلین مراکز تهیه وتوزیع مواد غذایی توسط کارشناس سلامت محیط شبکه بهداشت و درمان کوه چنار در محل سالن کنفرانس شبکه بهداشت برگزار شد.

مهندس "فاطمه امیری" کارشناس سلامت محیط شبکه بهداشت و درمان کوه چنار در این جلسه ضمن بیان اهمیت رعایت بهداشت مواد غذایی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در خصوص حفظ زنجیره سرد و گرم، اصول نگهداری مواد غذایی و عرضه ی مواد غذایی سالم برای حاضرین صحبت کرد .

مهندس امیری با اشاره به اهمیت کنترل دما در جلوگیری از رشد میکروارگانیسم ها در مواد غذایی بالقوه خطرناک گفت: برای حفظ کیفیت و ایمنی غذا، کنترل دما در مراحل تولید، فرآوری، حمل نقل، ذخیره و نگهداری مواد غذایی ضروری است. با حفظ دمای مناسب می توان از تکثیر میکروارگانیسم هایی که باعث فساد مواد غذایی می شوند جلوگیری کرد.

وی اضافه کرد: دمای 5 تا 60 درجه سانتی گراد به عنوان دمای خطرناک شناخته شده در این محدوده دمایی میکروارگانیسم ها می توانند به سرعت رشد کنند. با نگهداری غذا در دمای کمتر از پنج درجه سانتی گراد و یا دمای بیشتر از ۶۰ درجه سانتیگراد رشد میکروارگانیسم ها کاهش یافته یا متوقف می‌ شود.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان کوه چنار، مهندس امیری توصیه کرد: غذای پخته شده را بیش از دو ساعت در دمای اتاق نگهداری نکنیم.

در پایان پوسترهای گندزدایی سبزیجات، ممنوعیت استعمال دخانیات و راهنمای شستشوی دست ها در بین مدعوین حاضر در جلسه توزیع شد و به سوالات مطرح شده پاسخ داده شد.

کلمات کلیدی
{author_name}
تصویر نویسنده :