• 1399/08/05
  • - تعداد بازدید: 28
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوه چنار

تزریق واکسن آنفولانزا در کوه چنار آغاز شد.

1399/07/15

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوه چنار از آغاز واکسیناسیون آنفولانزا در شهرستان کوه چنار خبر داد و گفت:بر اساس اولویت های تعیین شده،تمام پرسنل مرکز منتخب نمونه گیر،بهداشت محیط،بیماری های واگیر و غیرواگیر که بیشتر در معرض خطر ویروس قرار دارند واکسن آنفولانزا تزریق کردند.

 

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوه چنار،«گشتاسب اژدری»مسئول بیماری های واگیر با حضور«مهدیه واقد»مسئول حراست شبکه بهداشت و درمان کوه چنار بر اساس اولویت های تعیین شده،واکسن آنفولانزا به همکارانی که بیشترین خطر در معرض بیماری قرار دارند واکسن تزریق کردند.

 
 

«مهندس خسرو شریف زاده»رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوه چنار گفت:برای دریافت واکسن نیازی به مراجعه حضوری به پایگاه های سلامت و خانه بهداشت نیست و همکاران ما با افراد واجد شرایط تماس خواهند گرفت و با تعیین وقت قبلی از این عزیزان برای مراجعه جهت تزریق واکسن آنفولانزا دعوت می کنند.

 
 

شریف زاده با بیان اینکه تمام مشخصات دریافت کنندگان واکسن آنفولانزا به صورت دقیق در سامانه «سیب»ثبت خواهد شد افزود:با این روش آمار دقیق دریافت کنندگان واکسن قابل بررسی است و هیچ گونه نگرانی از عدم دریافت افراد پرخطر و دارای بیماری زمینه ای حاد وجود ندارد.

 
 

رئیس شبکه با بیان اینکه ویروس کرونا و آنفولانزا دو نوع ویروس با ماهیت متفاوت هستند،اظهار داشت:تزریق واکسن آنفولانزا از ابتلا به کرونا پیشگیری نخواهد کرد و حتی مصونیت کامل در برابر ابتلا به آنفولانزا نیز ایجاد نمی کند.

 
 

وی عنوان کرد:ضرورتی برای تزریق واکسن آنفولانزا به جوانان و افراد سالم وجود ندارد.همچنان بهترین عامل پیشگیری از بیماری چه کرونا و چه آنفولانزا،استفاده از ماسک،فاصله اجتماعی و شستشوی مرتب دستها است.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 30463
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید