دیدار سرپرست شبکه بهداشت و درمان و فرماندار کوه چنار با مسوولین دانشگاه

ظرفیت ها و چالش های حوزه سلامت شهرستان کوهچنار بررسی شد

طی نشست مشترک فرماندار و رئیس شبکه بهداشت و درمان و رئیس بیمارستان شهرستان کوهچنار، با معاونان بهداشت، درمان و توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ظرفیت ها و چالش های حوزه سلامت این شهرستان بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوه‌چنار،
در ابتدا ریاست شبکه بهداشت کوه چنار به بیان چالش های مختلف حوزه بهداشت و درمان شهرستان از جمله زیرساخت ها، تجهیزات و کمبود های نیروی انسانی خصوصا کمبود پزشک پرداخت.

معاون بهداشت دانشگاه، ضمن تاکید بر حمایت همه جانبه مسوولان حوزه سلامت استان از توسعه زیرساخت های شهرستان کوهچنار گفت: با توجه به تازه تاسیس بودن شبکه بهداشت و درمان کوهچنار، برنامه ریزی لازم برای تامین نیازهای حوزه سلامت شهرستان صورت گرفته است.
دکتر «عباس رضاییان زاده» افزود: با توجه به اهمیت بیماری های غیرواگیر در کیفیت زندگی افراد، ساخت و راه اندازی مرکز غربالگری بیماری های غیرواگیر (NCD)، در ارتقای سلامت مردم منطقه بسیار تاثیرگذار است.

بازسازی خانه های بهداشت فرسوده، تامین یونیت دندانپزشکی مرکز خدمات جامع سلامت نودان ، مساعدت جهت تامین پزشک خانواده شهرستان، همکاری جهت تکمیل و بهره‌برداری مرکز جامع سلامت روستایی تل‌کوشک و تامین تجهیزات موردنیاز خانه های بهداشت، دیگر دستورات معاون بهداشت دانشگاه در این نشست بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در نشست با مسوولان شهرستان کوهچنار ضمن تبیین وضعیت موجود، همچنین توانمندی‌ ها و چالش ‌های مجموعه سلامت استان و افق پیش روی این حوزه گفت: فعالیت در راستای برقراری عدالت ارایه خدمات درمانی در استان به ویژه مناطق محروم، از اولویت های حوزه سلامت است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در نشست با مسوولان شهرستان کوهچنار، با اشاره به درایت رهبر معظم انقلاب و توجه ایشان به حوزه سلامت مردم و تاکید بر توسعه نظام سلامت، تحقق این مهم را از اهداف مسوولان دانشگاه برشمرد.

دکتر «سید ابوالفضل هاشمی اصل» ضمن تقدیر از توجه مسوولان سیاسی شهرستان در جانمایی زمین ساخت ساختمان اداری شبکه بهداشت و درمان شهرستان، از انجام پیگیری های مستمر به منظور رفاه حال کارکنان خبر داد.

تامین اعتبار احداث اتاق امحای زباله بیمارستان، ایجاد پانسیون و حصار کشی دیگر دستور معاون توسعه دانشگاه در این نشست بود. جهت اجرای زیرساخت های بهداشتی نظیر پایگاه های سلامت، ساختمان شبکه و نوسازی خانه های بهداشت توصیه شد علاوه بر اعتبارات تخصصی جهت پیشبرد این برنامه ها از منابع خیرین و هم چنین مولدسازی اقدام شود.

همچنین مقرر گردید معاونت توسعه همکاری لازم را در تعمیر آمبولانس مرکز اورژانس شهرستان به مبلغ ۴۰۰ میلیون انجام دهند.
«محمود هاشمی» فرماندار شهرستان کوهچنار نیز با اشاره به محرومیت این شهرستان، بسیاری از آسیب های موجود را نتیجه نبود زیرساخت های مناسب دانست و با تاکید بر ضرورت ارتقای سطح خدمات بهداشتی و درمانی و تلاش بیشتر برای دستیابی به اهداف توسعه سلامت، چالش های حوزه سلامت شهرستان کوهچنار را مطرح کرد.

کلمات کلیدی
{author_name}
تصویر نویسنده :