• 1400/12/05
  • - تعداد بازدید: 18
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان کوه چنار

کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان و جلسه ستاد تسهیلات نوروزی و ستاد شهرستانی کرونا با محوریت پیشگیری از کووید 19 برگزار شد

.

 این کارگروه که محوریت آن را  سه موضوع  اصلی تشکیل داد، به طور همزمان برگزار شد و فرماندار - ریاست شبکه بهداشت و درمان  و روسای سایر ادارات شهرستان جهت تصمیمات مهم و مصوبات سازنده درمکان آموزش و پرورش به بحث و تبادل نظر پرداختند.
 
 
 
 به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان کوه چنار، تشریح موضوعات این نشست به نقل از ریاست شبکه بهداشت و درمان به شرح زیل می باشد:
 
رییس شبکه بهداشت و درمان در این جلسه که هدایت آن را فرماندار شهرستان به عهده داشت ، مباحث مهم و موضوعات کارگروه را این گونه مطرح کرد:
 
مهندس خسرو شریف زاده گفت: سه موضوع مهم که توسط شبکه بهداشت و درمان نظارت و رصد می گردد، موضوع نظارت بر انتقال و توزیع آب آشامیدنی سالم تا رسیدن به دست مصرف کننده - نظارت بر پسماندها و زباله های عفونی از تولید تا دفن بهداشتی - کنترل وضعیت سلامت افراد و بهداشتی بودن اماکن و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در ایام نوروز و سایر زمانهای دیگر می باشد.
 
مهندس شریف زاده ادامه داد: طی نشستهای قبلی برگزار شده با همه پزشکان شهرستان، مقرر گردید زباله های عفونی مطبها و کلینیک های تحت پوشش خود را مدیریت کرده و به راه اندازی دستگاه زباله سوز با همکاری شهرداری اقدام نمایند . او به کمپین پیشگیری از مسمومیت با گاز مونواکسید کربن اشاره کرد و گفت در ایام نوروز جهت پیشگیری از حوادث غیر مترقبه و ایجاد امنیت ، اطلاع رسانی های لازم انجام گردد.
 
 
 
او به موضوع همه گیری کرونا پرداخت و گفت در ایام نوروز نیاز است جو شهرستان را طوری مدیریت کنیم تا علاوه بر مهیا کردن خدمات مناسب برای گردشگران نوروزی، بتوانیم آنها را از همه گیری بیماری کووید 19 نیز در امان نگه داریم. 
 
دیگر مسئولان ادارات نیز نظرات و راهکارهای خود را به شرح زیل بیان کردند:
 
مرتفع نمودن مشکلات در زمینه پسماند و فاضلاب - اجرای واکسیناسیون طیور در مرغداریها- نظارت بر کشتارگاه ها  ( دامپزشکی)
مرتفع نمودن معضل حیوانات ولگرد در سطح شهر - سایت جدید دفن زباله ( شهردار)
.راه اندازی پایگاه موقت نوروزی ( هلال احمر)
آماده سازی کلاسها و مدارس جهت ارائه خدمات به مسافران نوروزی  ( آموزش و پرورش) 
 
 در طول کارگروه، فرماندار ضمن مدیریت روند جلسه، به هماهنگی بین ادارات و تشکیلات در ایام نوروز تاکید کرد و در پایان با جمع بندی جلسه از ریاست شبکه بهداشت و درمان و آموزش و پرورش ( جهت میزبانی کارگروه) و سایر مسئولان ادارات تقدیر و تشکر کرد و فرارسیدن روز مهندسی را تبریک گفت .
 
پایان خبر 
  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 55732
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید