یادواره شهید سلامت محمد علی خواجه در شبکه بهداشت و درمان

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوهچنار به مناسبت هفته سلامت، شبکه بهداشت و درمان مراسمی به پاسداشت یاد و خاطره شهید سلامت "محمد علی خواجه"، یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با حضور ریاست محترم شبکه، دکتر علیرضا کلانتری، پرسنل شبکه و برادر گرامی شهید، جناب آقای قباد خواجه، برگزار کرد.
 
این مراسم با قرائت چند آیه از کلام‌الله مجید آغاز شد و سپس دکتر علیرضا کلانتری به سخنرانی پرداختند. ایشان با تجلیل از مقام والای شهدا، به ویژه شهدای سلامت، بر فداکاری و نقش مهم این عزیزان در حفظ سلامت جامعه تأکید کردند. دکتر کلانتری همچنین با اشاره به زندگی و شخصیت شهید محمد علی خواجه، او را الگوی برجسته‌ای برای کارکنان حوزه سلامت دانست.
 
شهید محمد علی خواجه که در 10 فروردین 1332 در شهرستان کازرون متولد شد، با تلاش و پشتکار فراوان وارد آموزشگاه بهورزی شد و در شبکه بهداشت ممسنی مشغول به خدمت گردید. وی در برپایی جلسات قرآن و نماز در روستاهای محروم نقش داشت و در سال‌های پس از انقلاب در سازماندهی نیروهای انقلابی و فعالیت‌های بهداشتی و درمانی مناطق محروم سهم بزرگی ایفا کرد. او در 11 بهمن 1365 در عملیات کربلای پنج در شلمچه به شهادت رسید و به عنوان "شهید مهاجرا الی الله" شناخته شد.
 
در ادامه مراسم، برادر شهید، جناب آقای قباد خواجه، با بیانی دلنشین و تأثیرگذار به تشریح زندگی‌نامه و خاطراتی از شهید پرداختند. ایشان از ایمان و اخلاق والای شهید و تلاش‌های او در پیشبرد امور بهداشتی و اجتماعی سخن گفتند. از لحظات تأثیرگذار این مراسم، تقدیر و تشکر ویژه از خانواده شهید بود که با اهدا لوح سپاس به برادر ایشان انجام شد.
 
بخشی از وصیت‌نامه شهید محمد علی خواجه نیز در این مراسم قرائت شد. در این وصیت‌نامه، شهید بر اهمیت حجاب و اتحاد کلمه در جامعه تأکید کرده بود و این نکات ارزشمند به عنوان پیام مهمی برای حاضران در جلسه تکرار شد.
 
این یادواره فرصتی بود تا همکاران شبکه بهداشت و درمان ضمن گرامیداشت یاد شهید محمد علی خواجه، بر اهمیت ادامه راه و آرمان‌های شهدای سلامت تأکید کنند.
پایان خیر
کلمات کلیدی
{author_name}
تصویر نویسنده :

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید